fredag 10. august 2012

NEVER EVER BUSKBOM... tror jeg...



En herlig formiddag her i Villa casa home. Nydelig å tusle rundt huset og hagen men kaffekoppen i hånden og kjenne at det er varmt, at det er sol og sommer idag.

Har tatt en research på blomster og vekster i hagen. Noe skal jeg definitivt ikke ha igjen neste sommer og noe skal jeg ihvertfall ha... Slik er det hvert år og man lærer stadig.

Ifjor kjøpte vi fem runde buskbom og plantet dem i store frostsikre krukker. Den ene buskbomen var så stor at det måtte fire voksne armer til for å holde rundt den. Jeg har vært skikkelig vaktmester for disse og gjort alt det jeg fikk beskjed om på gartneriet angående stell og hva de liker og ikke liker, hva de skal ha av næringstilførsel osv. Men alikevel. Det er et trist syn å se at de nå står der brune og tørre. Alle untatt en har gått dukken og de har fått samme behandling. Rart.

Prosjekt nå er å få disse opp fra krukkene og plante nytt, og da blir det erstattet med noe fra Thujafamilien. Det er helt sikkert. For noe så lettvinte trær og busker skal man lete lenge etter. De er takknemlig for lite. De er pene de og selv om de ikke kan sammenlignes med buskbom, men de holder... leeenge.

Ønsker deg en alle tiders helg, håper vi kan nyte fint vær slik det er meldt på værvarslet og husk: Det er for sent og plukke sommerblomster når høststormene setter inn. Carpe diem!!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar