lørdag 14. juli 2012

Rosevin, melon og jordbær - og verdens beste saus



Nå endelig litt sol... og jammen skal en kose seg litt selv om  sommerværet ikke er så bra. Sitter her med et lite pledd rundt meg og ser en båt på sjøen som drar en unge på romperister. Ser ikke mye fristende ut og jeg håper ungen har våtdrakt for badetempen kan umulig være god.

   ♥


På menyen ikveld står det hjortestek med diverse tilbehør og en himmelsk saus som jeg bruker nesten til det meste, unntatt fisk.

Oppskriften kommer her og du trenger: Buljongterning, 3 dl kremfløte, kikoman, meierismør, mel, Basilikum, gressløk og persille.



VERDENS BESTE SAUS



 Kok opp 5 dl vann med 2 buljongterninger.

Smelt 100 gram meierismør i en kjele og tilsett mel til du får en jevn tykk, men ikke altfor tykk/tørr velling. 
Tilsett LITT av buljongvannet slumpvis mens du rører ( ikke tilsett alt vannet nå). Tilsett 3 dl kremfløte. Mens du rører, tilsett Kikoman. Jeg slumper her og jeg liker å ha mye Kikoman i.  Smaken er forskjellig så prøv deg frem. Hvis sausen er for tykk nå kan du tilsette litt mer av buljongvannet ( og litt mer kikoman). Kan også spe ut med bare vann på slutten hvis den er for tykk

Deretter tar du Tørket krydder som Basilikum, gressløk og persille oppi. Jeg bruker ekstra mye Basilikum.

Jeg lover: Dette er en av de beste sausene som finnes, bare prøv! Gi meg gjerne en tilbakemelding!
























    Fin kveld til deg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar